Disable highlight and copy and right click

Monday, January 7, 2013

SELAMAT TINGGAL GARIS-GARIS PENUAAN

 
 
Tahukah anda bahawa selepas umur 25 tahun badan badan kita mula kehilangan keupayaan untuk menghasilkan kolagen baru. Kehilangan dan kekurangan kolagen baru membawa kepada pelbagai gejala penuaan seperti garis-garis halus atau kedutan, arthritis, masalah sendi dan lain-lain. Mahukah hal ini berlaku kepada anda? Mahukah anda kelihatan tua sedangkan anda mempunyai pilihan untuk berusaha agar kelihatan sentiasa sihat, segar dan bermaya?
 
Bagaimana untuk mengatasi masalah penuaan ini? Jawapan nya adalah kolagen. Sekarang ini terdapat banyak pilihan kolagen yang ditawarkan. Dari krim kolagen sampailah ke suntikan kolagen dan kolagen dalam bentuk kapsul. Tujuan semua ini adalah 1, iaitu untuk menambahkan kolagen dalam badan dan melambatkan proses penuaan.
Asas penghasilkan kolagen adalah dari pelbagai sumber. Salah satu nya adalah kolagen haiwan. Walaubagaimana pun, kulit manusia sukar untuk menyerap kolagen haiwan. Oleh itu, pengambilan kolagen perlu di bantu dengan suntikan hipodermik yang sudah tentu mahal kos nya dan boleh menyebabkan risiko jangkitan. Selain itu kolagen haiwan juga boleh menyebarkan bovine spongiform encephalopathy (BSE) atau lebih dikenali sebagai penyakit lembu gila.
Oleh kerana itu, para saintis telah mencari kolagen yang lebih selamat kepada manusia. Hasil dari penyelidikan, mereka mendapati bahawa kolagen ikan yang diekstrak dari kulit dan sisik ikan merupakan kolagen yang terbaik dan selamat dari sebarang toksik yang merbahaya kepada kehidupan. Kadar penyerapan nya yang tinggi juga menjadikan kolagen ikan amat baik berbanding dengan kolagen haiwan darat.
Kolagen ikan juga dipercayai sangat tahan kepada kerosakan fizikal dan kimia kerana kemampuannya ikan sendiri yang mampu hidup dalam perbagai suhu dan tekanan. Selain itu, proses pengekstrakan nya mengekalkan polypeptides dan asid amino yang kuat. Oleh yang demikian, kolagen ikan merupakan rawatan yang berhasil dan berkesan kepada tubuh badan manusia.
Dewasa ini kolagen ikan merupakan kolagen yang sangat popular digunakan dalam bidang kecantikan. Ia digunakan untuk melembabkan kulit, menegangkan kulit supaya kelihatan tegang, licin dan anjal. Selain itu kolagen juga bagus untuk rawatan sakit yang berkaitan dengan artritis dan keradangan. Dengan sifatnya yang mudah larut dalam badan, kolagen ikan juga berkesan sebagai diet tambanahan.
Shaklee Collagen Powder adalah produk kolagen terbaik. Ia terdiri daripada Red Snapper Scale atau pun sisik ikan merah. Kenapa ikan merah? Ini kerana kemampuan ikan merah bertahan terharap penyakit, keracunan dan hidup dalam tekanan dan suhu yang berubah2.

Dengan Shaklee, tekstur wajah dapat di perbaiki dan ia menghilangkan kedutan.. Ingin tahu lebih lanjut  PM@ email sy di usahauntuksihat@yahoo.com atau SMS 011-1437 3556


No comments:

Post a Comment