Disable highlight and copy and right click

Sunday, January 20, 2013

HAMPAS???? BIAR BENAR...

 
Kita biasakan dengar perkataan "hampeh".. contoh penggunaan ayat pasar "loorrr... hampeh betol".. hihihi.. maksud nya, tak guna betol.. so sama la jugak maksud nya dengan perkataan hampas. cuma dalam konteks kehidupan seharian, perkataan hampas biasa nya kita kaitkan dengan hampas kelapa. Hampas... tak ada apa-apa, kosong, tak memberi apa-apa kebaikan pun.. (tiba-tiba teringat statement yang selalu kita dengar, "habis madu, sepah di buang"..sama la tu.. hampas , sepah... nyatanya ia membawa maksud sesuatu yang sudah tidak memberi apa-apa manfaat)
 
So hari ni saya nak cerita sikit perihal "hampas" dalam konteks kesihatan kita. Aiikk.. tadi kata hampas tak memberi apa-apa faedah, macam mana pulak boleh masuk dalam konteks kesihatan pulak ni. Syyyhhh... kejap la.. baca la dulu...
 
Percayakah anda kalau saya katakan ada ketika nya kita menghidangkan / menikmati makanan yang boleh di anggap sebagai hampas? Tentu ada yang kata "Mana ada... saya masak sedap per... ", "Saya makan tadi, mana ada rasa hampas. Cukup garam gula nya".. walau sesedap mana pun masakan / makanan anda, pernah anda ambil kisah mengenai cara penyediaan nya? ada anda kisah berapa lama ia nya di masak? ada anda peduli berapa suhu yang di kenakan atas makanan anda?  Pernah ke anda tanya tukang masak kat restoren tentang cara penyediaan nya? hurrrmmm... cuba jawab...
 
Ketahuilah bahawa cara penyediaan makanan boleh menyebabkan khasiat yang sepatutnya terkandung dalam makanan kita hilang. Dengan suhu yang tinggi, over cook dan lain-lain, kita sebenarnya memang makan hampas.
 
Yeap, kita makan hampas, jadi???
 
Pengambilan pemakanan yang diklasifikasikan sebagai hampas tentu sekali tidak mengandungi multivitamin dan multimineral dan ketiadaan bahan ini boleh mengakibatkan banyak masalah seperti sistem imun yang rendah, keletihan dan lain-lain. Kita memerlukan multivitamin dan multimineral dari pemakanan yang berkhasiat sebagai kunci kepada kesihatan yang optimum.
 
Walaubagaimanapun,  kita tidak mampu untuk mendapatkan khasiat dan kebaikan multivitamin dan multimineral hanya dari pemakanan kita sahaja. Ada banyak penyebabnya selain dari cara penyediaan makanan, antaranya adalah pencemaran alam sekitar. Menurut kajian, walaupun kita makan 9 hidangan buah-buahan dan sayur setiap hari, kita masih belum mampu mencukupkan keperluan tubuh badan kita.
 
Jadi, bagaimana untuk mendapatkan multivitamin dan multimineral ni?



Salah satu kejayaan Shaklee adalah mengeluarkan multivitamin yang paling lengkap dan seimbang yang mampu kita miliki iaitu Vita-lea. Vita-lea diformulasikan dengan 23 vitamin dan mineral penting untuk kesihatan kita. Dengan pengambilan yang konsisten setiap hari, Vita-lea boleh menyokong kesihatan kolon, jantung and penglihatan untuk jangka masa panjang, tulang yang kuat dan paling penting meningkatkan sistem imuniti tubuh kita dari penyakit dan menghalang dari radikal bebas.


Vita-lea disaluti dengan serbuk nutrisi iaitu spirulina dan merupakan tablet mutivitamin yang paling pantas larut dalam air dan juga tubuh kita. Mineral yang terkandung didalam nya murah bergabung dengan protein untuk penyerapan yang pantas.
 
Vita-lea adalah asas multivitamin dan multi mineral..
 




Hubungi saya untuk maklumat lanjut
SMS: 011-1437 3556
FB: Usaha Untuk Sihat


No comments:

Post a Comment