Disable highlight and copy and right click

Saturday, January 26, 2013

MINYAK IKAN vs MINYAK HATI IKAN

Bila sebut saja minyak ikan, gambaran pertama yg muncul di minda saya adalah pakcik pakai topi sedang galas ikan. Bukan ikan kecil, tapi ikan besar.. Panjang ikan tu lebih kurang ketinggian pakcik tu.. (Sebenar nya banyak lagi produk fish oil, cuma itu gambaran yang saya dapat sejak kecil lagi.)
 
MInyak ikan sangat bagus untuk kesihatan especially untuk meningkatkan sistem imuniti badan. Anak-anak pun saya bagi fish oil dgn jenama pakcik ikan panjang ni. Alhamdulillah, anak2 sukakan nya. Sehingga lah pada suatu hari saya jumpa satu info yang berkenaan minyak ikan. Selain dari minyak ikan, minyak hati ikan juga ada dipasaran.. Laaa... minyak ikan dan minyak hati ikan... ada beza ke? Sama kot....
 
NOPE!!! SANGAT KETARA BEZANYA...
 
Dan.. rupa2 nya all this while saya bagi anak2 consume minyak hati ikan dan bukannya minyak ikan. Saya tak salahkan produk tu. Jelas lagi terang di nyatakan "COD LIVER OIL". Yang silap nya saya.. Saat tu rasa bersalah sangat. Ingatkan dah yang terbaik, tapi bukan.. Sorry boys... Sorry saja tak mencukupi. Saya cuba dig lagi info pasal kedua2 minyak ni supaya saya dapat berikan yang terbaik untuk anak2 saya dan kongsi dengan anda semua. (Supaya tidak rasa menyesal seperti saya)
 
(Credit to Lyna)
Minyak ikan sebenarnya bukan sekadar 'fish oil'. Terdapat banyak perkara yg mesti dipertimbangkan:

1) MINYAK IKAN lebih baik dari MINYAK HATI IKAN - kebanyakan brand mengeluarkan minyak hati ikan
 2) ikan2 yang berada di atas dlm rantai makanan (IKAN BESAR) mengandungi toksin yg tinggi
 3) kebanyakan brand menggunakan ikan dibela & makan dedak sintetik - kurang Omega-3 & penuh dengan zat sintetik!
 
Dan akhirnya saya menjumpai minyak ikan yang betul untuk saya berikan kepada anak2 iaitu  Omega Guard Shaklee.

Apa beza Bezanya Omega Guard Shaklee dengan MINYAK HATI IKAN?

1) Omega Guard Shaklee dihasilkan dari IKAN KECIL di dasar rantai makanan dimana ia kurang toksin
2) Omega Guard Shaklee dihasilkan dari seluruh ikan, BUKAN HATI. Hati tempat paling byk toksin
3) Ikan2 untuk Omega Guard diperolehi dari lautan sejuk. Ikan yg hidup bebas lebih tinggi Omega-3
4) Omega Guard Shaklee Diproses secara pharmaseutical grade, proprietary, triple molecular distillation process yg menyingkirkan benda2 tak perlu

YES... sangat banyak perbezaan nya. Dan perbezaan ini cukup untuk memberi keyakinan kepada saya berkenaan minyak ikan dan minyak hati ikan. Dan seterusnya memberikan yang terbaik untuk anak2.
 
Selain itu, Omega Guard Shaklee juga mempunyai khasiat yang sangat bagus. Jom kita tengok fakta2 dibawah.
 
 

Jadi ibu2 semua, pastikan kita beri yang terbaik untuk anak2 kita yea. BTW, saya juga cuba Omega Guard untuk weight management, yeappppp.... it works...

Hubungi Usaha Untuk Sihat untuk info lanjut
Email: usahauntuksihat@yahoo.com
SMS: 011-1437 3556 

No comments:

Post a Comment