Disable highlight and copy and right click

Friday, January 18, 2013

JERAGAT... ANDA TAK KISAH???

Assalamualaikum w.b.t
 
Alhamdulillah.. hari ni dah masuk hari ke 18 kita dalam tahun 2013. So.. macam mana tahun baru? tentu dah ada plan untuk capai target dan azam 2013 kan.. Saya?  Semoga Allah permudahkan untuk saya. Ameen.. (tolong Ameen kan.. kita doa sesama kita yea..)
Di Shah Alam sekarang ni cuaca agak panas terutama time tengah hari. Teringat lagi betapa bahang nya tadi sewaktu keluar ambil anak dari sekolah. MasyaAllah.. betapa besarnya kekuasaan Mu ya Allah.. dan betapa hangat nya panas "disana" jika di dunia ini sehangat itu.
 
Bila time-time panas begini, biasanya muka kita tentu cepat berminyak, ada yang makin kering, dan ada juga yang menjadi kemerahan. Dalam keadaan ini juga, bintik2 hitam pn mudah la kelihatan. bintik hitam??? tompok hitam di muka??? ooo... jeragat nama nya... So saya nk cerita skit la pasal jeragat ni. Tapi kena jawab soalan saya dulu yea..
 
Anda tak kisah kalau wajah berjeragat???
Kalau kisah, jom baca mengenai nya...
 
Masalah jeragat selalu terjadi pada bahagian wajah. Ia nya menyerupai tompok2 dan bintik2 hitam (kadang-kadang perang) yang boleh menyebabkan kulit muka menjadi kusam, tidak bermaya dan nampak kotor.
 
Bagaimana ia nya berlaku?
Jeragat timbul akibat dari kekurangan nutrien pada kulit. Ia nya mungkin disebabkan oleh faktor usia, perubahan hormone dan juga persekitaran.
Bagaimana mengatasinya?
Merawat masalah jeragat bukan sahaja secara luaran, malah dalaman juga amat penting. Ini kerana jeragat sangat degil untuk hilang malah tidak akan hilang jika hanya menumpukan kepada rawatan luaran seperti pemakaian krim dan pelembab sahaja.
Ramai di kalangan kita sanggup berhabis wang ringgit beribu2 untuk mendapatkan kulit yang cantik dan halus melalui rawatan luaran. Hakikatnya, rawatan sebenar bermula dari dalam dan pemakanan kita.
Shaklee menyediakan rawatan dalaman yang terbukti keberkesanan nya. Dengan pengambilan secara konsisten, in sya Allah masalah jeragat dapat dikurangkan seterusnya dihilangkan. Nahhh… anda akan mendapat kulit yang sihat, mulus, lembut dan bersih.
Apakah supplement tersebut?
Paduan Energizing Soy Protein (ESP) dan GLA yang mantap mampu mengatasi masalah jeragat. Kandungan GLA iaitu gamma linolenik (GLA), asid lenolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E akan membantu mensekatakan kulit, melembab dan sekali gus membuatkan kulit wajah tampak “glowing” di samping manfaat lain yang sangat bagus terutama kesihatan dalaman wanita.
ESP pula mengandungi protein yang bertindak membina sel yang sihat dan membaiki sel-sel badan yang telah rosak. Jika sel badan dalam keadaan baik, maka kulit yang sihat dan cantik akan terhasil. Terdapat banyak khasiatESP ni..
Hubungi saya untuk maklumat lanjut....
SMS: 011-1437 3556
FB: Usaha Untuk Sihat
 
JOM KITA MERAWAT DARI DALAMAN UNTUK KESIHATAN DAN KECANTIKAN YANG OPTIMUM
 

No comments:

Post a Comment