Disable highlight and copy and right click

Saturday, February 2, 2013

MINYAK IKAN - OMEGA 3 SHAKLEE

Assalamualaikum w.b.t,,
 
Waaahhh... pejam-celik2 kita dah masuk ke bulan Februari 2013.. alahai.. sekejap je bulan Januari rasanya. Alhamdulillah.. syukur masih di berikan peluang untuk hidup di bumi bertuah ni.. Seperti kebiasaan, setiap bulan SHAKLEE akan buat promosi untuk supplement tertentu. Kalau bulan lepas promosi Joint Health Tablet, bulan ni pulak... Jeng.. Jeng.. Jeng.... OMEGA GUARD SHAKLEE  yang best pulak ada promosi. Anda semua, jangan lepaskan peluang untuk dapatkan OMEGA GUARD dengan harga yang istimewa. Jarang2 dan julung2 kali yea SHAKLEE buat promosi OMEGA GUARD ni.. Grab lah peluang ini..
 
Saya dah buat review untuk OMEGA GUARD ni dalam post yang lepas. Just in time kan... tup2 bulan ni dapat harga promo lak. Lagi la berbaloi..
 
Since dah ada promo ni, saya pun buat lah research skit berkenaan dengan minyak ikan ni. Wahh... ada lagi kelebihan nya. Jom kita tgk... Pssttt... Ini pun kalau anda mementingkan kesihatan anda dan org2 tersayang... Pilih dan berikan yang terbaik untuk diri sendiri dan keluarga anda..
 
MINYAK IKAN DAN IBU MENGANDUNG & MENYUSU

EPA dan DHA yang terkandung dalam Omega-3 memainkan peranan penting dalam perkembangan minda kanak2. Ibu yang mengambil minyak ikan ketika mengandung dan menyusu mempunyai anak yang tinggi IQ nya ketika berumur 4 tahun. Ia nya statistically proven-rujuk disini:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12509593?dopt=Abstract
 
Pengambilan DHA juga berkait rapat dengan paten tidur kanak2 dimana ia menunjukkan kadar tumbesaran neuron mereka. Rujuk disini: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12198007?dopt=Abstract

Minyak ikan juga berkesan untuk mengatasi masalah pr
eterm labour (lahir tak cukup bulan) terutama sekali bagi ibu yang mempunyai sejarah preterm labour. Rujuk disini: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14616269?dopt=Abstract

(Sumber rujukan diperolehi dari PubMed - US National Library Medicine, National Institutes of Health)

Walaubagaimanapun, ibu2 seharus nya bijak memilih minyak ikan yang tidak tercemar dengan toksin dan logam2 yang berbahaya. 

Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan Omega Guard. Ia melalui proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengekstrak asid lemak omega-3 yang tulen dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan berbahaya spt plumbum, merkuri, arsenik, kadminum, dioksin, PCB (bahan yg sgt toksik).
 
LEMAK DEGIL… Bagaimana mengatasinya???

EPA dan DHA yang terkandung dalam minyak ikan adalah 2 asid lemak yang berkesan untuk menurunkan berat badan dan meningkatkan kualiti otot badan kita mengikut kajian yang dijalankan oleh Department of
Health Sciences of Gettysburg College.

Kajian ini juga menunjukkan pengambilan EPA dan DHA selama 6 minggu boleh merendahkan hormon stress dalam darah. Peningkatan hormon stress yang dikenali sebagai cortisol ini dikaitkan dengan kesukaran untuk menurunkan berat badan. Laaa... patut la susah sangat nak turun.. Selagi cortisol ni tinggi, selagi itu lah berat badan kita tak turun.

Tips memilih minyak ikan:

 1. Dapatkan minyak ikan yang bersih. Semak pada label nya – sumber ikan / sumber laut dan “mercury free”. Minyak ikan yang murah adalah minyak ikan yang melalui proses purification yang berkualiti rendah. Ingat “harga” untuk kesihatan anda.

2. Pilih minyak ikan dan bukan nya hasil tumbuhan. Hasil tumbuhan mengandungi unsur awal EPA dan DHA yang dipanggil alphalinolenic acid atau ALA. Kajian yang dijalankan oleh Central Food Technological Research Institute menunjukkan ALA perlu diambil pada amount yang banyak untuk meningkatkan EPA dan DHA dalam darah jika dibandingkan dengan minyak ikan.

Jadi dapatkan OMEGA GUARD dari shaklee yang telah terbukti berkesan dan paling penting ia nya bebas dari bahan2 berbahaya.
 
FAKTA MENGENAI OMEGA YANG TIDAK PERLU ANDA TAHU JIKA KESIHATAN ITU TIDAK PENTING PADA ANDA!!!


1. Omega-3 tidak dapat dihasilkan oleh badan maka ia perlu diambil melalui pemakanan.
2. DHA dan EPA dalam omega-3 mencegah penyakit saluran da...
rah dan strok kerana kebolehannya untuk menentang thrombosis, high blood pressure, melincirkan saluran darah dan peredarannya.
3. Membantu merendahkan paras kolestrol, atasi pembekuan darah.
4. Kawal obesity, cegah arteriosclerosis, myocardial infarction
5. Bantu tumberasan dan perkembangan otak janin
6. Tingkatkan sistem imun dan sihatkan paru2.
7. Bantu menentang sel kanser
8. Pelihara fungsi sendi
9. Bantu mengurangkan tekanan


Jadi, apa lagi... bagi yang mementingkan kesihatan, dapatkan OMEGA GUARD sekarang dengan harga promosi dari Usaha Untuk Sihat - potongan discount sehingga 15% dan penghantaran percuma. Dapatkan juga potongan tambahan untuk pembelian 7 botol hanya dari Usaha Untuk Sihat.

 
 

 
 

No comments:

Post a Comment