Disable highlight and copy and right click

Saturday, December 29, 2012

VITAMIN UNTUK KANAK-KANAK


Assalamualaikum semua,
Hari ni hari sabtu… hurmm.. lagi 3 hari anak2 kita akan bersekolah semula. As for Adib, 2hb Jan dah start sekolah. Akif pula akan bersekolah kat sekolah baru. Semoga sekolah Akif kali ini “ngam” dgn dia. Ya Allah.. permudahkanlah.. TING!!! Sy teringat 1 doa yg sesuai untuk kita baca/niat kan dalam hati kita setiap pagi sebelum anak2 keluar rumah. Sambil kita usap ubun2 mereka, kita doa..

“Ya Allah, untuk setiap ilmu yang bermanfaat, Kau resapi lah ke dalam minda anak ku, kedalam setiap salur darah anakku.. Berkatilah setiap ilmu yang mereka peroleh. Ya Allah, lindungi anak2 ku sehingga mereka pulang kepangkuan ku. Ameen”

Adalah menjadi kemestian, sy akan pastikan anak2 sy mengambil sarapan yang berkhasiat dan tidak ketinggalan vitamin. Yea.. mereka harus sentiasa sihat dan aktif. Jadi as a parent, adalah menjadi tanggungjawab kita untuk berusaha. Vitamin yg sy maksudkan adalah Chewable Vita-C 100mg, Omega Guard dan juga Performance Drink. Alhamdulillah, anak2 sy tidak bermasalah untuk mengambil nya. Bahkan suka dengan rasa nya. Kenapa sy pastikan mereka mendapatkan vitamin2 tersebut. Jom kita ketahui kebaikan nya.


Chewable Vita-C 100 mg


Untuk kesihatan tulang, gigi, gusi dan struktur tubuh badan.
Membantu mengekalkan sistem pertahanan tubuh badan supaya tidak mudah mendapat jangkitan penyakit (In sya Allah)
Rasa nya yang masam2 manis… sedap..
Omega Guard
Menggalakkan pertumbuhan mental kanak-kanak.. dewasa pun sama
Menajamkan pemikiran
Memperkuatkan sistem pertahanan badan daripada penyakit
Performance Drink
Menyediakan tenaga karbohidrat pada tubuh sesuai dengan keaktifan anak2
Mengekalkan imbangan cecair tubuh dan elektrolik untuk mengelakkan penyahidratan

YES.. ini adalah sebahagian dari suplemen utk kanak-kanak dan kebaikan pengambilan chewable vita-c, omega guard dan performance drink. apa yg sy terangkan di atas ni adalah spesifik kepada anak2 sy. (still masih ada kebaikan yang lain). Jom kita berkongsi mengenai pemakanan anak2 kita…
Email sy untuk harga yg istimewa... usahauntuksihat@yahoo.com

No comments:

Post a Comment